Muistutustiedote LEMP -testin pakollisuudesta 1.9.2017 alkaen

Julkaisupvm: 22.8.2017

Hallitus tiedottaa!

Muistutus LEMP-geenitestituloksesta, 1.9.2017 alkaen jalostukseen käytettävillä koirilla tulee olla ennen astutusta LEMP-geenitestitulos N/N tai D/N.

Vaihtoehtoisesti, koira katsotaan LEMP- vapaaksi N/N, jos koiran molemmat vanhemmat ovat geenitestin mukaan LEMP- vapaita N/N.

Tuontikoiralla tai ulkomaalaisella koiralla on oltava oma LEMP- geenitestitulos.

LEMP- kantajan D/N saa yhdistää LEMP ei kantajaan N/N. LEMP- kantajaa D/N ei saa yhdistää toiseen LEMP- kantajaan D/N. Sairasta koiraa D/D ei saa käyttää jalostukseen.

1.9.2017 alkaen pentuvälitykseen ovat oikeutettuja vain ne pentueet joiden vanhemmilla on vaadittavat geenitestitulokset ja ne on julkaistu Suomen Leonberginkoirat ry:n ylläpitämällä listalla.

Seuraavana selkokieliset ohjeet LEMP-geenitestituloksen hankkimiseksi:

Mikäli koirallasi on ennestään LPN1/2 geenitestitulos, saat hankittua LEPM-tuloksen seuraavanlaisesti:

- Maksa 50€ tilille IBAN: CH5309000000603151885, BIC: POFICHBE (Postfinance, CH-3030 Bern). Kirjoita VIESTIKENTTÄÄN koirasi LB no. , tämän löydät LPN1/2 testituloslomakkeestasi tai täältä: https://www.leonet.fi/assets/Uploads/LPN1-2-LEMP-testatut9.pdf

- Lähetä sähköpostilla pyyntö testituloksesta englanniksi osoitteeseen cord.droegemueller@vetsuisse.unibe.ch

esimerkiksi: "I would like to order a LEMP-test result from LB no. (tähän koirasi oma LB no xxxxxx ) ja koirasi nimi.

Best regards, oma nimesi

- Testituloksen saat muutamassa päivässä, heti kun maksusuorituksesi näkyy laboratorion tilillä.

- Saatuasi tuloksen, lähetä se s-postilla osoitteeseen: jalostustoimikunta@leonet.fi  julkaistavaksi Suomen Leonberginkoirat ry ja Ilu:n (International Leonberger Union) listalla.

- Mikäli koirallasi ei ole ennestään LEMP-, LPN1- tai LPN2-geenitestitulosta, löydät ohjeet sen hankkimiseen täältä: https://www.leonet.fi/assets/Uploads/LEMP-tiedote3.pdf

Jalostusuroslista tullaan käymään läpi syksyn 2017 aikana, ja sieltä tullaan poistamaan ne urokset joiden tulokset ovat puutteelliset.

Viimeksi muokattu: 22.08.2017 07:52